26 augusti 2012

Party Weekend

Ursäktar för att jag inte uppdaterat under veckoslutet men jag har faktiskt haft så fullt upp att jag bara inte haft någon tid med att blogga. Nu får ni i stället ett lång inlägg med en massa bilder från hela veckoslutet.
Fredagskvällen festades det loss hos Axel med de vanliga mänskorna. En massa härjande igen, de e ju lite så de brukar gå med oss. Gick vidare till Josse där kring 1 tiden där största delen redan hade åkt hem och städningen var i full fart. Stannade där i några timmar medan de som kommit från Axel gick tillbaka till honom, inklusive Ida som skulle bo hos oss. Jag vinglade då hem på min cykel där 3-4 tiden och vaknade på morgonen till att Ida ringde och kände mig helt prima. Sedan cyklade jag igen iväg till Axel för att denna gång äta lunch med de som blivit där över natten. Alla trötta och slitna från kvällen innan satt vi runt köksbordet och smaskade i oss pizza och kebab.
Morgonhumor. Hahaha alla lite trötta och vad man än gjorde eller sade så dog alla i skratt. Klädde oss i skiddräkter och Axel flög runt på sin kvast. Sedan skulle Ida, Axel och jag flytta över alla våra saker samt 3 plastpåsar med flaskor till oss, med hjälp av en skoba och en cykel....
Efter att jag och Ida lagat oss klara här hos oss på lördagen så cyklade vi iväg på extempore fest hos Fipi. Riktigt kuul med lite färre mänskor och lungnare än igår, därifrån fortsatte Acke, Ida och jag till Ecka där resten av mänskorna var. Efter att vi varit där i hela en halv timme så flyttade vi oss igen vidare, denna gång med hela folket från Ecka till Carolina i Domsby. En del mänskor man inte kände eller aldrig sett samt mänskor man visste, lite bastu och köttbullar. Ida och Axel cyklade tidigare tillbaka till Fipi medan jag först halv 2 tiden bestämde mig för att fara iväg. Hos Fipi satt vi då och åt glass, och under hela kvällen åt vi alla säkert en liter glass var.
Ett superlyckat veckoslut kan jag bara säga! Nu känner man nog av det och med ca8h sömn sammanlagt så känns mitt huvud som en dunkande bomb. På morgonen safkade vi plättar o gud så gott det var med shokladglass (höhö glass igen). Efter ett veckoslut med en massa onyttigheter, glass, lite sömn, massor av Ida och ingen träning så känner jag mig trött men glad, minns inte när jag senast haft ett så här roligt veckoslut! Resten av dagen sitter jag framför böcker, har en hög med läxor som ska vara gjorda imorgon... hata skola. Hoppas ni haft ett roligt veckoslut!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar