7 augusti 2012

7 augusti

Dagen började med besök på gymmet där jag stötte min axel och lyckades med att få hela armen att värka under dagen. Var i Grani hos Milla med Eicca, Evve och Tommy varefter jag sen träffade Shimy, Bero och resten. Har varit i Tebben därifrån vi flyttade oss till Pippeliparken, till Mäkken och tillbaka till Pippeliparken.
Hade i Mäkken så himla lust med en Tuplajuustoateria så beställde en trots att jag mycket väl vet hur jag mår efter det. Saken är den att förr åt jag mycket mer skräpmat (mäkken, pizza m.m), men nuförtiden äter jag väldigt sällan, typ en gång i 3 månader. När vi då ibland beställt pizza så brukar jag låta bli och istället laga själv något hälsosamt. Förr kunde jag lätt äta en måltid på Mäkken och efter det skulle jag ännu ha kunnat äta en hamburgare till utan att jag kände mig proppmätt efteråt, nuförtiden efter att jag så länge ätit hälsosam och nyttig mat så börjar jag må dåligt efter en enda hamburgare, av allt fett och salt den innehåller. Mådde då som jag mådde och sitter ännu också och känner mig uppsvullen, kanske jag småningom lär mig att inte äta på Mäkken. Jag vet att man ska unna sig ibland men jag kanske inte vill unna mer sådant som hamburgare och pizza om jag efteråt inte mår bra, hellre äter jag hälsosamt.
På tal om mat och sådant så ska jag nu igen skärpa mitt ätande, sade för en liten stund sedan att jag unnat mig helt för mycket på senaste tiden och därför skulle skärpa mig men gissa om jag gjorde det.. nej. Men nu tänker jag på riktigt skärpa mig och lämna bort alla sötsaker och skräpmat, bröd och limu.. jag vet vilka mina mål är och tänker uppnå dem till julen. Mitt proteinpulver och träningspulver borde komma i morgon så då slipper jag i farten ordentligt igen.

Nu är det exakt en vecka kvar tills skolan börjar, ska försöka få ut allt av det som finns kvar av sommaren, och det ... vackra vädret....(can u feel the sarcasm?)

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar