12 augusti 2012

12 augusti

Kom hem igår 1 på natten och fastän det var sista lördagen på sommarlovet så drack jag inte en droppe, var inte alls på festhumör. Också med tanke på att jag ville träna idag så lät jag bli att dricka något alls. Det var en jätte skön känsla att vakna på en söndag och känna sig pigg och fresh och inte genast ha lust att hoppa i dushen. Min morgon började då med att jag lade mig i solen för att sola en sista gång denna sommaren, har inte solat alls sedan jag kommit hem från Turkiet.. har bara inte haft lust och tänkte nu en sista gång före skolan börjar försöka få min brunhet att hållas. Det känns nämligen som om jag skulle vara helt vit redan! Sedan blev det träning på gymmet och nu sitter jag i soffan och lyssnar på när pappa och Sandra igen talar fotboll. Börjar småningom bli störd för det tycks vara det enda som diskuteras i denna familj.
Senare på kvällen blir det troligen (hoppas verkligen !) film i stan med Tommy. Har inte varit på film på evigheter och skulle verkligen ha lust med att avsluta denna vecka i en mörk biosal framför en söt film.

...

Jag skrev ju lite om vad jag hade velat göra nästa sommar, språkkurs remember? Aningen tidigt att ens tänka på nästa sommar men tänkte skippa språkkursen, haha fan vad jag kan bestämma mig, och istället åka med någon för 1-2 veckor någonstans i Europa. Spanien, Ibiza, Cypern och om man nu inte hittar på något annat så Turkiet. Började kännas lite onödigt det här med att spendera ett par tusen euro på språkkurs då man redan talar engelska helt okei. Då måste jag bara ännu hitta någon trevlig partypingla att åka med!
/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar