13 augusti 2012

Min sommar

Sommarlovet är då slut och i morgon är det skolan igen som gäller. Fastän det är helt roligt att igen slippa tillbaka och träffa alla som man inte sett under sommaren, och nu när det ännu är en ny skola (okei samma byggnad men gymnasie u know) så är det ju faktiskt helt roligt att börja på nytt. Inte något att jag skulle ha längtat till att skola börjar för har försökt låta bli att tänka på det och istället försöka få ut det bästa av det som funnits kvar av lovet, hur bra det nu sen gått. Jag vet att efter en vecka så går min skollust ner från 10 till 2 och skolan börjar igen kännas mer som en börda än som något kul man varje kväll längtar till men just nu så är det en helt kiva känsla.

Som alla vet så har vädret i Finland denna sommar inte varit så awesome. Egentligen har det varit en helt vanlig finsk sommar men efter att vi i 2 år haft så jätte varma somrar så har vi blivit lite bortskämda, eller i alla fall jag. Jag har då låtit vädret störa min sommar enormt mycket för jag tycket att det är viktigt att det är solsken och varmt på en sommar, denna sommar har jag för det mesta gått runt i jeans och frusit.
Jag har sen liten blivit van att nästan varje sommar åka utomlands för en vecka eller två och så bestämde vi oss förra sommaren för att inte åka, nog för att vi sedan åkte till Pernu i Estland (där det regnade). Var då också en varm sommar i Finland så pga. vädret så var det inte så illa men det blev lite långtråkigt så jag är väldigt glad att vi åkte iväg denna sommar, ångesten skulle ha varit alldeles för stor om jag inte fått någon värme denna sommar.
De 2 veckorna familjen spenderade i Turkiet var höjdpunkten på sommaren. Försökte få ut så mycket som möjligt under tiden där och lyckades riktigt bra! Solade så att jag nästan blev trött på det, simmade, shoppade (typ inte alls men gick runt i butiker), träffade en del nya bekanta som jag ännu är i kontakt med en del samt så var det jätte avkopplande. Lite tråkigt var det då veckorna slutligen gick så fort förbi och när det var tid att åka hem så kändes de helt hemskt att tänka att det igen var slut.

Några kanske säger att fastän vädret så har de haft en riktigt rolig sommar, det har jag inte. Sommaren var helt okei men inte någon speciellt rolig. Okei jag har haft roligt med mina vänner, varit o simmar och faktiskt också solat i Finland. Sen var midsommaren jätte rolig då vi alla var på Theos lande och de några festerna som har varit under sommaren. Var också typ 4 dagar på Tommys lande med honom och hans föräldrar och det var kanske första gången jag gillade att vara på lande. Jag och min familj är nämligen inte så "mökkeilijöitä" och är kanske en dag i året på landet (denna sommar var jag inte alls där) och då också så har vi tråkigt.

Sen har jag tränat helt tillräckligt kan man väll säga och är riktigt nöjd med resultaten jag nått. Har också kommit igenom för många seasons av GossipGirl och OneTreeHill, som inte ska vara en sommarsyssla men när det nu är så kallt ute så har jag suttit inne framför datorn.

Så fastän jag varit med om en del trevliga saker denna sommaren och nog för att årets resa var den bästa hittills så har sommaren överlag varit ganska dålig för min del. Hoppeligen har ni andra lite bättre fiiliksen av denna sommar än vad jag har!

/sofia

Fortsätt fråga till frågestunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar