21 augusti 2012

Goodlookingness?

I frågestunden dök det upp en fråga angående hur jag sköter min hud, mitt hår och hur jag sminkar mig. Här får ni nu allt inträngt i ett och samma inlägg!
Jag tvättar mitt hår alltid då jag annars också dushar och joo håret skulle må bättre, eller det är vad jag hört, om det skulle fa vara smutsigt ibland men whocares. Jag tvättar då mitt hår 1-2 gånger per dag för känner mig så obekväm om jag inte gjort det. Har förr använt starka och dyra shampooer som man kan köpa från frissan men efter att ha fått veta vad de innehåller så böt jag för en stund sedan till dessa på bilden ovanför. Herbalide aloe shampoo&conditioiner, doftar ljuvligt och är jätte bra iallafall för mitt hår.
Tvättar varje kväll ansiktet med apelsinpeeling (den orange tuben på bild 2 lite upp), som egentligen är som en tvål med små skalbitar som peelar bort smuts och fett. Sedan peelar jag en gång i veckan mitt ansikte lite grovare. Då använder jag av en peeling med jordgubb- och hallonfrön (den bruna tuben på bild 2). Med dessa rengör jag huden och de fungerar jätte bra för mig! Okei jag har inte sån hy att jag skulle få en massa finnar, har haft typ 6 sammanlagt så jag behöver inte så väldigt kraftiga medel för att hålla min hy ren och fin. I samband med att jag en gång i veckan peelar mitt ansikte ordentligt så lagar jag också en facemask. Då använder jag av Herbalife noutrifusion facemask för torr hud (bild 3, ovanför), efteråt har jag jätte mjuk hud på ansiktet. Alla dessa produkter kommer från Herbalife.
Sen använder jag också en daycreame från vichy, har använt den i evigheter och kan inte typ leva utan den. Använder den varje morgon och den öppnar porer och gör hyn mjuk och matt. Går att köpa på apotek och kostar ca.20€. Rekommenderar varmt, fastän det är ett ganska högt pris på en liten flaska.
Sedan kommer vi till hur jag sminkar mig. Detta blir väldigt kort för sminkar mig nuförtiden inte just alls. Det jag för tillfället använder är solpuder för jag är alltid sjukt blek i ansiktet, samt ögonbrynspenna. Som sagt har jag ju ögonfransförlängningar som lättat mitt liv en massa, behöver inte använda mascara och har alltid typ makeup klar.
/sofia

4 kommentarer:

  1. var kan man köpa dessa herbalife produkter? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå de går inte att köpa från någon butik för de får inte säljas öppet utan man måste köpa dom från någon Herbalife-återförsäljare som beställer sakerna åt sig via nätet och sedan säljer vidare. Själv får jag dem från mamma för hon säljer av dessa produkter och använder dem inte bara för att hon är en återförsäljare utanmen för att jag på riktigt insett att de är bra!:) om ni är intresserade så går det att skaffa via mamma med föräldrars lov för under 18åringar.

      Radera
    2. vad kostar dom? :)

      Radera
    3. (Apelsin/mandarin peelingen) Radint C daily Facial Scrub Cleancer 150ml 29€
      (jordgubb&mandarin peeling) Nouri Fusion scrub 30€
      (Facemasken som jag använder och som finns på bild) (vispgräddeaktig) Nouri Fusion fuktande facemask 30€
      (finns inte på bild men skriver den också, en annan variant av facemask) Nouri Fusion facemask, lerfacemask för fettig hy 30€
      Herbalife Aloe strenghtning shampoo 13€
      Herbalife Aloe strenghtning conditioner 13€
      ( shampooerna och contidionerna innehåller inte paraben eller sulfater som de som man köper från vanlig matbutik innehåller, de är som gifter och suger sig in i hårbottnet, inte testade på djur)
      Här har du priserna, varsågod :) De är aningen dyrare än de som säljs i normala matbutiker men jag är nog själv färdig att betala dessa priser för kvalitè. /sofia

      Radera