18 augusti 2012

1. Vad är det roligaste med att träna? ;)
Det hur man känner ansträngningen i musklerna och muskelvärken dagen efteråt, samt är det jätte roligt och motiverande att se framsteg!

2. me vem skulle du villa åka på resa med? låter dina föräldrar dig redan nu resa ensam? :)
Vet egentligen inte exakt med vem jag skulle åka men med en person som jag kommer bra överens med, som är pålitlig, gillar att festa och inte är jätte blyg. Iia e lite som min resebuddy och reser jätte järna med henne! Juu de låter mig göra det, men det beror så klart lite med vem jag ska resa och vart. Samt så betalar jag resorna jag åker på med själv betjänta pengar så det är inget pappa betalar hos oss som gäller.

3. Kan du säga några träningstips? Kan du berätta hur du sköter din hud, ditt hår och hur du sminkar dig?
Nå om man t.ex. är trött på att alltid jogga på samma sätt så gå ut i typ en skog och spring där över stockar och spurta uppförsbackar samt ha pauser vid bänkar och gör fast muskler. Lite variation och är jätte roligt enligt mig och det känns en massa! Där får man en ordentlig träning. Här är nu ett tips, kan göra ett inlägg med flera om ni är intresserade?
Hur jag sköter min hud, mitt hår och hur jag sminkar mig tränger jag in i ett och samma inlägg som dyker upp i slutet av veckan!

4. Hur ofta/mycket äter du om dagen?
Det varierar mycket men jag äter alltid morgonmål, sen lunch, middag och kvällsmål (ofta inte mycket eller för tung mat), sen äter jag mellanmål ibland och just frukter och proteinbars samt dricker en massa vatten. För tillfället låter jag att bli äta all godis, chips, limu eller söta bakverk men glass unnar jag mig själv ibland, med måtta så klart.

5. Kan du berätta det bästa sättet att jogga? Jag brukar bara klä på mig och sen ut och jogga och sen får jag ont i mina ben på kvällen... Ska man tänja efteråt? Och liksom hur? :)
Nå det beror ju på personen i fråga, olika sätt passar olika personer men själv tycker jag om att jogga sakta en lägre tid, man får varmt med man är inte tillslut helt död. Sen ibland om jag har ork så gillar jag också att jogga så hårt att jag känner hjärtat hacka hårt och faller ihop på golvet när jag kommer hem. Det brukar också vara skönare och lättare att jogga på kvällar än mitt på dagen då det är hett. Bra skor är nog det viktigaste, för att orka så behöver man på riktigt sköna skor!
Ont i benen efteråt är ganska vanligt, jag själv som inte är van i att jogga jätte ofta får alltid ont i benen efteråt men det beror bara på att benen inte är vana vid sådan rörelse som man utövar. Ju mer man joggar så slutligen får man inte så sjukt mer. Tänja är nog en jätte bra ide, både före och efter, det förebrygger mot försträckningar och liknande och om man tänjer efteråt så brukar man inte heller få lika ont. Tänj nu benen lite åt alla håll, raka och böjda, framåt bakåt, vader, lår och rumpa, liggande och stående. Svårt att förklara hur men spreta nu bara benen åt alla håll och sträck händerna mot dem.

6. Din högsta dröm just nu? :)
Denna var svår. Min största dröm för tillfället är nog att lära mig älska min kropp och mig själv som jag är. Vara nöjd med mig själv.
/sofia

1 kommentar:

  1. ja frågar ennu en fråga om du ids svara.. vad är det för gym du går pÅ?:)

    SvaraRadera