1 september 2012

konfirmaton

Lördagen 1.9 klockan 23:00 update, jag sitter hemma. Jag vet, nu är ni helt wow... för det är jag med. Denna lördagen var en av dem som jag väntat mest på, bara för att slippa och festa lite loss men slutligen förstördes hela min kväll av en så onödig sak. Har nog haft roligt denna lördag men just nu känns det allt så onödigt. Vill ni höra om min dag och allt som till slut hände.. här får ni det!
På morgonen åkte jag och pappa till Ikea så där lite extempore och kom hem med två hyllor. Sedan åkte jag 15:00 iväg till Sofias konfirmation som var helt awesome, har inte förr varit på en lika fin konfirmation. Där var typ alla bekanta och supergod mat. Det var hela tiden planerat att vi efter konfirmationen alla skulle dra på efterfest någonstans vilket senare visade sig vara svårare än gissat när man inte tycktes vara välkommen någonstans, fan jag känner mig älskad! Till slut försvann nästan alla en efter en bort på fest och kvar blev Ida,Ida,Axel, Ville och jag. Följde sen med Ville till en fest på andra sidan Grankulla dit vi gick i ösregnet och typ hela vägen utan skor då vi insåg att skorna blev alldeles dyblöta. Kloka som vi är så kommer vi säkerligen vara sjuka i morgon men ett bra minne&skratt fick vi! Den finska festen vi då hamnade på var riktigt trevlig med en massa trevliga mänskor och hade jätte roligt den korta tiden jag befann mig där. Då kommer vi fram till saken som sen förstörde min kväll som skulle vara helt awesome. Något fick mig att få en allergisk reaktion på min hud som gjorde att jag hade jätte hett och var helt röd. Allt kändes påtryckande och obekvämt och stod inte bara ut med det, så jag ringde till ljuvligaste mamman som kom och sökte mig. Jag och mina allergier som orsakar dessa intressanta händelser, ljuvligt, hmhmm.
Nu sitter jag då här i min sköna varma säng och äter kvarg med blåbär, så gott. Snart o sova och i morgon är det sedan en konfirmationsfest igen som står på schemat. Hoppas eran lördag varit lite mer lyckad än mig och grattis till alla årets konfirmander! Nu o sova gonatt!

/sofia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar