14 september 2012

Friday night chilling

Med bilkonsten åkte vi idag på exkursion till Ateneum i Helsingfors. Ofta brukar jag uppleva utställningar som intressanta men denna var så tråkig att jag höll på att somna, orkade inte alls lyssna. Hade håltimme efteråt och blev då i stan med Anna och Josse och åt lunch på Picnic, har nu ätit tillräckligt med sallader som lunch denna vecka, idag blev det en med thai-höna och cashew nötter. Sedan åkte jag och Josse tillbaka till skolan för att skratta igenom en onödig badminton timme. Efter det blev det en halvtimme lång sväng hem varefter jag fortsatte vidare till stan (igen) för jag hade bestämt träff med Anna. Kvällen spenderades sedan med denna ljuvliga tjej som syns överst i inlägget, gick först i en evighet runt för att hitta en lämpligt lockande restaurang/cafe att sätta sig ner på. Tillslut hamnade vi på Stockmans Fazer-café där vi sedan satt i ett par timmar och talade om allt som hänt under det halvår vi inte har sätts på. Gud vad jag har saknat denna tjej! Det är med denna tjej som de mest intressanta äventyren sker, synd bara att våra planer alltid far i så kors att det ofta blir jätte sällan vi ses. Nu ska jag laga lite läxor varefter jag hoppar ganska tidigt i sängs, är supertrött och har jobb i morgon. Önskar alla ett bra veckoslut!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar