11 september 2012

Bonjour

Sitter nu i min sköna mjuka säng med en liten glass-skål i famnen i väntan på att Oth episoden har laddat klart. Efter att först ha suttit på hårda stolar i skolan till att ha suttit ännu mer på jobbet så känns min säng som himlen. 
Anna, Ida, Saga och jag gick på matrasten ner till centrum för att äta lunch i kotipizza, för mig blev det en tonnfisk-räk sallad utan dressing som faktiskt var helt god med tanke på att den var köpt i en pizzeria. Sedan skola till 3 varav sista lektionen var studiehandledning där vi diskuterade Studentskrivningar. Var jätte intressant, samt lite skrämmade att tänka att man faktiskt måste satsa massor på dem och försöka klara dem bra för att de påverkar ens framtid. Efter den informationen jag fick idag så har jag börjat fundera på att dela in studentexamens-proven på tre tillfällen, så att jag börjar skriva redan om 1,5år. Alltså då om jag har gått tillräckligt med kurser för att skriva det ämne/de ämnen jag då skulle skriva.
Det har också varit en helt massa som har sagt åt mig att de hört att jag ska gå gymnasiet på 2 år och frågat om det på riktigt är sant. Vet inte varifrån mänskor fått den uppfattningen men har aldrig sagt att jag skulle försöka gå det på 2 år,  tänker nog på att gå det helt på 3 år. 
Efter skolan gick jag rakt till jobbet och satt då på kassan ända till 9. Tiden kändes som om den bara skulle krypa framåt och var nära att tappa rösten av allt talande, jävla förkylning. Hade planerat läsa lite extra franska idag, lära mig ordentligt innehållet från de senaste lektionerna men lämnar det tills i morgon, eller fredagen. Nu tänker jag resten av kvällen fortsätta mysa i min säng framför episoder av Oth, ha det så bra! 
/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar