9 september 2012

The thing I love the most

Just kommit hem efter en grundlig (översatt från perusteellinen som låter bättre i det här sammanhanget) mag-rygg träning. Efter att hela dagen bara legat i sängen och gjort läxor samt allmänt slöat omkring så känner jag mig äntligen vaken... och klockan är halv åtta. Varenda söndag är jag som en sömngångare här hemma.
Har länge funderat att det skulle vara som en dröm att i framtiden få jobba inom sport och hälsa. Typ på ett gym som en personal trainer, det skulle vara kanske det perfekta jobbet för mig. Att vara den som motiverar mänskor till träning och pushar dem framåt samt hjälper dem nå mål, jag skulle liksom vara i mitt eget element. Fastän jag alltid haft den inställningen att man alltid ska sträva efter sina drömmar så måste man dock ibland prioritera vilket för mig innebär att framtiden som en personal trainer stryks bort.  Mänskor har en massa drömmar som man skulle villa få uppfyllda, jag skulle villa uppfylla dem alla men det bara inte går. Det finns större och viktigare drömmar än att få jobba med sport, drömmar som är klokare att uppfylla, och jag vet att jag ändå kommer att hitta ett jobb jag älskar och som fyller de kriterier jag förväntar mig för det liv jag vill leva.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar