10 september 2012

Lundi

En bild från före Amandas konffis. Bildvalet förklaras med bildbrist.

Hej på er! Insåg idag att det faktiskt är höst, det är inte mer en kall sensommar utan det börjar seriöst gå mot vinter. Vädret känns jätte kallt och luften är alldeles höstig vilket innebär att jag inte själv mer klarar mig med bara en tunn tröja och skinnjacka på kvällen, måste byta mot en lite varmare. Det har regnat typ hela dagen och ni vet inte hur störd jag är på det, gillar inte regn alls och det förstör det fina höstvädret! När jag kom hem efter skolan så väntade här hemma en nybakad chokladkaka som min syster och hennes vän bakat. Jag som har alla godsaker-lakko ända till julen lät mig själv unnas en liten bit (okei biten blev större än den skulle vara), fan min självdiciplin är den sämsta som finns. Nå efteråt stack jag sedan till gymmet med meningen att träna hårt och det blev minsann en hårt träning, minns inte när jag senast tränat på liknande sätt.. brände skönt överallt. Hälften av träningen drog jag cykling&mountainClimber och hälften muskler och i morgon har jag att vänta mig en ordentlig värk i rumppan.
Från en sak till en annan så diskuterade jag men en väninna någon gång för en ganska lång tid sedan om killar som tränar eller sportar. Då sa min väninna, som jag inte minns vem det var, att hon tycker det är jätte shabbigt att killar alltid svettas så massor när de tränar... så att håret också blir vått av svett, att inte tränar tjejer så? Faktiskt så tränar tjejer så också, vissa i alla fall! Jag själv gör det, jag tränar så hårt att jag är genom svettig. Inte bryr jag mig hur jag ser ut när jag tränar, jag är där för att pusha min kropp till det yttersta och hålla den i form och inte för att ragga på killar. Vad är det för ide att träna på ett sådant sätt att man undviker att få hett eller svettas, enligt mig ingen?
Skulle villa veta era tankar kring detta, tycker ni att killar och tjejer tränar lika hårt och tycker ni det är fel och shabbigt att träna så hårt att man svettas ordentligt, motiveringar?

BTW! Det skulle dyka upp en ny header men har inte ännu haft tid att varken fota eller designa så det har bara blivigt, men inom kort kan ni vänta er att den byts!

/sofia

10 kommentarer:

  1. jag tycker att det är bra att man visar att man kan vara svettig och inte skämmas för det eller något, menar ju bara att man tränar hårt och anstränger sig för sin träning! Till och med bra om håret blir svettigt så man ser att man faktist får de svettet ur sig vad man behöver '' sweat is fat crying '' elr inte direkt så men jag hoppas du förstod!

    SvaraRadera
    Svar
    1. juu fattar exakt vad du menar! och är själv av samma åsikt som du :)

      Radera
  2. alltså svett är ju bevis på att man faktiskt gör nånting? :D den som inte svettas under en trening så gör något fel eller gör inte något ordentligt. trening = svett = resultat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med också här. Dock så finns det vissa undantag där personen inte helt enkelt svettas fastän man tränar hårt och når resultat, det är jätte underligt men det finns dessa personer också. Men enligt mig är det också så att om man svettas så betyder det att man gör det rätt och att det är tillräckligt tungt :)

      Radera
  3. Killar och tjejer tränar nog lika mycket, skyllnaden är dock att killar ofta väljer grenar var svetten syns (gymmet) dvs visar dom upp sig när dom svettas. Medan tjejer kanske hellre far på lenkki eller zumbar med andra tjejer var killar inte syns till. En morgonlenkki igenom en tyst stig istället för den populärar rutten med jämn mark brukar vara ett mer 'tjej-aktigt' val. Det är inget fel på svett, det bevisar ju att man gjort något men när en killes hår är blött av svett anses de ofta mer acceptabelt än när en tjejs hår är dränkt i svett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, har också märkt att tjejer ofta inte vill visa upp sig när de tränar. Sen finns de också de som VILL visa upp sig och väljer rutter där man säkert träffar på bekanta eller någon man kan imponera på. Och det där med att det brukar uppfattas mer acceptabelt att en killes hår är blött av svett än en tjejs är helt sant! Kan bero på att flickorna oftast har mer hår .. onödigt är det! :)

      Radera
  4. hej! javet att det här inte är en frågestund men hoppas du ändo kan svara på det här! jag skulle villa att du gör ett inlägg om din syster Sandra!:)) där skulle du kunna svara på domhär frågorna: har hon en pojkvän? hennes bästa vän? när fyller hon år? hennes favorit butik? någon hon skulle villa lära känna? har hon en blogg?och on hon har en pojkvän så vad heter han? det skulle vara jätte snällt om du svara på dethär!:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. ^ sku int undra om de sku vara Sandras kompis som frågar....

      Radera
    2. Joo man får alltid fråga vad det än gäller fastän det inte är frågestund! :) dock så är saken nu så att jag inte har lust och visa helt så mycket av henne, och jag tror inte hon heller har lust att synas så pass mycket på bloggen. Så tyvärr så gör jag inte ett inlägg angående henne :) hoppas du förstår!

      Radera
  5. Jo, Sofia blanda inte din syster i detta. Det är din blogg, inte syrrans. Vem vill veta så där noggrantt??

    SvaraRadera