21 september 2012

Thought about stopping, then ran harder

Heissan alla! Så skönt med fredag igen, bilderna är från håltimmen då Anna, Becca och jag var i kakku&leipä-keisari och åt lite mellanmål, fick då sällskap av Oscar som gick förbi. Annars bestod skoldagen av modda och bildkonst-timme så en inte så tung dag. Fortsatte sedan efter håltimmen tillbaka till skolan för jumppa. En snabb visit hos Emil han jag med efter skolan och ett långt samtal med Kim som jag saknar en massa, efter att ha varit van vid att se honom varje dag känns det underligt att ha honom i Solvalla.
Efter gårdagens ben- och rump-träning, som faktiskt inte kändes så tung igår, orsakade en sådan muskelvärk idag att ei huhhuh... det bara bränner, känner iallafall ifrån att jag har gjort något. Sådan muskelvärk har jag int haft på länge. Tränade idag också, det blev magmusklerna samt så brände jag fett i 30min på MountainClimber, medan jag fann något helt trevligt att titta på.. det stora plusset med att gå på gym som är både för män och kvinnor... Alltså om jag skulle hinna med ett par sådana träningar som jag under de senaste dagarna åstadkommit så skulle jag ha kroppen i helt toppform inom 2-3 månader. Dock så har jag inte alltid tid då skolan ibland har lust att vara jobbig, tänker nu i varje fall försöka få ordnat lite mer tid för träningen.
Nu eftersom jag är barnvakt åt min inte-längre-så-lilla syster, så blir det en kväll framför tv:n med njutande av lite gott, det är nämligen min "äta-lite-gott-dag" vilket betyder glass och brownie för växling. Har faktiskt nu hållit min karkki/chips/limu/skräpmat/bakelse-lakko i nu över en månad och det går riktigt bra, dock måst jag erkänna att jag nog nafsat i mig ett par franskisar här en dag men annars har jag av egen åsikt klarat det ganska super! Nu 2 månader kvar!

/sofia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar