22 september 2012

Don't regret eating, regret not working out

Lördag kväll och jag ligger hemma i min säng framför datorn, detta är något som händer väldigt sällan. Rullade runt i sängen igår på kvällen/natten ända till kring 3 förrän jag äntligen somnade och ni kan tänka er hur pigg jag kände mig då jag steg upp klockan 8 och cyklade iväg till jobbet. En ganska tråkig jobbdag varefter jag mötte upp Kim och satte och talade med honom i en tid.
Bestämde mig för att ta en mellandag i träningen idag och låta benen lite återhämta sig efter de gångna dagarnas träningar och har då haft lite tråkigt här hemma. Tänkte att jag kunde göra lite skolarbete men lyckades aldrig komma så långt som att få upp någon bok, nå det blir igen en söndag med läxor... så brukar det ju vara.
På tal om att vara hemma så finns här överallt något gott som retar mig. Mumi hämtade med sig ett par chokladplattor och famu bar hit ännu mer choklad. Till råga på allt så tog mannen som bor granne med oss en visit till vår dörr och hämtade bakelser åt mig och min syster (hans fru åkte iväg med mamma och pappa till Barcelona) vilket är jätte snällt av honom. Nu står alla lockande godsaker på bordet framför mig och typ skrattar åt mig, men ännu har jag inte gett efter.. och det kommer jag inte heller att göra!
Ligger då iallafall här och har personer som försöker locka mig på fest, vilket inte förbättrar mitt humör sådär värst mycket. Måste också skippa arbetsplatsens "virkistäytymisilta" för att jag lovat vara hemma, vilket fick mig att dö aningen mer innanför. Men med tanke på den positiva sidan så är jag utvilad på måndagen efter att bara tagit det helt lugnt.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar