29 oktober 2012

When the thing you love the most is taken away from you

Vädret gick från frost till regn och jag som förväntade mig en tidig vinter fick bli besviken. Ny start på en vecka som kommer vara full med program. Det som inte kommer göra min vecka ett dugg enklare är att pappa idag åkte iväg på jobbresa, vilket innebär att jag måste klara av matematik och kemi läxor alldeles på egen hand. Brukar nämligen få ganska mycket hjälp av honom då det är något jag inte förstår, få se hur jag klarar det här.
På eftermiddagen gjorde jag ett snabbt, en halvtimmes, besök i Sello för att skicka iväg smycken på reparation, shoppa presenter och det sista jag behövde för fredagens outfit. I morgon får jag med mig hem resten av min outfit och då är det bara små detaljer som återstår.
På kvällen blev det en mag+arm-träning på gymmet och nu tänker jag vara ärlig mot mig själv, jag kommer inte öppna historiaboken denna kväll heller och det att jag säger att jag kommer gör det inte ett dugg trovärdigare.
Små minus har det också rymt med i denna måndag, för det första fick jag sönder min väska idag när jag sprang till tåget, ena handtaget sprack av pga. vikten och för det andra så visade sig det att hur man än tror att en person kan förändras så kommer den alltid att vara den samma, disappointed dels i mig själv för att jag trodde så och på personen. Inte mer om det, hoppas alla hade en bra start på veckan! 

/sofia

2 kommentarer: