21 oktober 2012

Memories


Skriban: Det är något jag minns som igår fastän det är över ett år sedan. Alla de ljuvliga mänskorna man lärde känna och alla de fina minnen man där skapade.

Behöver jag säga något annat än konfirmation. 
Sverige-resan med bildkonsten på nian. Det var något det, skulle göra det när som helst på nytt. Så mycket har förändras från den tiden men någonting värt att minnas var den resan.
Högstadiet. Fastän jag är glad att det tog slut så nog saknar jag de tiderna, ibland tänker jag på om man bara kunde rulla filmen tillbaka en bit. 
Här har ni också en smågalen bild på mig och Anna, den dagen minns jag samt alla andra stunder jag upplevt med henne. Den bästa som finns<3

 
9:ans våravslutning. Typ lika värdefull som konfirmationen. Det var en bra dag det. Efter att ha varit så tight ihop i 3 år är plötsligt alla på olika håll, några också i olika land. Saknar.
Resan till Turkiet förra sommaren. Det var nog den bästa resan hittills. Skulle när som helst åka tillbaka. Varje låt som spelades där påminner mig om det. Alla personer man troligen aldrig mer kommer att träffa.

Här är ett par exempel på ett par av de bästa minnen jag har men det finns fortfarande många mer, för många för att skriva ner och några för personliga för att skriva ner. Några som jag ännu tänker nämna här är redskapsgymnastiken som jag saknar till varenda dag, de första shoppingturerna man gjorde när man var liten, när man satt på golvet och lekte med barbien (japp det saknar jag) och den gången då jag gick halft skinny-dipping. Många små saker som gör fina minnen.

Alla händelser som man är med om här i livet, några så fina att man skulle göra vad som helst för att få uppleva dem igen. Saker som man bara en gång i livet upplever men som förevigt stannar kvar i hjärtat. Det är dessa minnen som uppgör ens person, som bestämmer hurdan karaktär man i livet kommer vara. Så man ska ta vara på den tiden man har här på jorden, leva fullt varenda sekund för (fastän detta låter cheesy) så plötsligt kommer det en dag då det närmar sig sitt slut. Så ids inte ångra något utan uppfyll allting som du någonsin drömt om så att du inte måst ångra att du inte gjort det. Alla gör misstag, ingen är perfekt, stressa inte för mycket utan var er själva... ni vet allt det här. Men seriöst är livet för kort och dyrbart för att slösa bort med att vara ledsen, så fyll varenda dag med skratt och glädje för det är i dessa dagar som man finner de finaste minnena.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar