2 oktober 2012

NY TRÄNINGSRUTIN

Dumma jag glömde igen göra en beställning av träningspulver och andra produkter i tid och nu är exakt allting slut på samma gång. Borde så småningom lära mig, nå de borde komma i slutet av veckan så behöver inte klara mig värst länge utan. Gym kortet tar slut nästa vecka och tänkte då pröva några gånger på något annat gym förrän jag igen köper kort, tänkte på LadyLine så är det någon som går där så skulle jag villa veta hur det är, samt om någon vet något om de har "tutustumiskertan" eller liknande? 
Sade då i förra inlägget att jag skulle berätta närmare om det nya träningsprogrammet och veckoschemat som planerades åt mig här en dag. Tog då kontakt i en bekant som hjälpte mig med detta och är väldigt tacksam för det. Ska då börja med en punttiträning som går ut på att göra många korta serier med så tunga tyngder som möjligt, dra liksom musklerna på maximum. Detta då för att bränna fett och få kroppen tightare. Har sakta börjat med detta ren och känns riktigt bra. Denna styrketräning kommer jag då dra 3 gånger i veckan och plus detta ska jag ännu dra 2 aerobiska träningar per vecka som kommer läggas upp så att jag varannan dag gör styrka och varannan aerobisk. Detta betyder att det blir två vilodagar i veckan.
Vidare till hur mitt ätande kommer att se ut. Ska då öka ännu mer på mängden proteinsmoothies under träningsdagar, så från att ha druckit 2 normala + 1 återhämtande efter träningen, så kommer jag äta ännu mer av dem. Till detta ännu 2 varma rätter per dag och nyttiga mellanmål och en massa vatten (+vitaminer m.m 3 gånger i dagen) Kommer kännas som jag äter hela tiden. Efter att jag lite som svek min "herkkulakko" för en stund sen, hmm, så kommer jag också ha en karkkidag/godsaksdag en gång i månaden då jag unnar mig något litet men inte då heller någon stor mängd.
Detta kommer jag då börja ordentligt med nästa vecka, alltså då provveckan är över.

/sofia

6 kommentarer:

  1. Holy fuck! Ja som känner mej hälsosam då ja tränar en gång i veckan.. Heh...

    SvaraRadera
    Svar
    1. du e ida :D men fö mig o min kropp så e dedä de som gäller :P

      Radera
  2. Du skulle kunna lägga lite fler bilder upp på din blogg! Outfits, vänner, olika vardagliga skaker osv. Det är alltid trevligare att läsa texter med flera bilder, och du gynnar dig själv med att ta massor av bilder varje dag, då har du fina minnen att titta på när du blir äldre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juu ja ska jobba på det där. Tycker själv också att inlägg med bilder är intressantare men iallafall på senaste tiden så har jag minskat på bilderna, vet inte värför. Har bara inte hittat tid att fota. Men ja lovar att förbättra mig!! Och tack för feedbacken :)

      Radera
  3. jag går på ladyline, och har varit helt jättenöjd! dom har kivoga timmar att gå på, varierande, och motiverande tränaren. gymmet är inte världens största, men tillräcklit bra laitteen. och vad ja vet så har dom såndäna tutustumishommelin, i alla fall gick jag och kolla lite före jag börja. men ta kontakt och fråga :)

    SvaraRadera