9 oktober 2012

29 onödiga faktan om mig

1. Jag gillar sniglar, sushi, mögelost och överlag all ost som finns... ju starkare den luktar desto bättre smakar den, typ. Getost är det godaste som finns.

2. I vissa situationer är jag extremt blyg  och osäker.

3. Böcker är bättre än filmer. Mycket intressantare och intimare.

4. Jag älskar att spela konsolspel och jag äger en Ps3 som jag skulle ha genast då de började säljas i butikerna.

5. Uggs på killar är något av det snyggaste jag vet.

6. Har sedan 8 års ålder planerat på att gå armén och utbilda mig till stridspilot (hmm alltså hävittäjälentäjä), för ett par åt sedan ändrades den drömmen till att bli pilot. En annan yrkesdröm var "rauhanturvaaja". (vadå sett för mycket actionfilmer?)

7. I fotbottnet har jag ett ben, i storlek av ett solrosfrö, av i två delar vilket inte lönar sig att operera. Ofta känner jag inte av det men ibland tar det extremt sjukt (inte bra att gå med högklackade).

8. Orange är den fulaste färgen som finns och borde utrotas enligt mig.

9. Jag har nära släkt som bor i Paris.

10. Jag gillar på riktigt att titta på ishockey matcher.

11. Jag är inte rädd för nästan någonting!

12. Blåbär och grynost är gott, eller grynost och banan, eller banan på bröd är också gott.

13. Om jag ser på skräckfilmer så sover jag inte ordentligt på 2 månader.

14. Hetaste mannan på jorden är Orlando Bloom.

15. Fastän jag är en person som håller ordning på allt så lyckas jag alltid tappa det viktigaste eller dyrbaraste.

16. Det jag skulle villa ha mer än något annat är ett badkar.

17. Jeans-jackor ser löjligt ut på mig.

18. Älskar flygplatser.... och att resa för den delen också.

19. Jag kan inte sova om inte det är totalt mörkt och dörren till rummet är fast.

20. Jag är allergisk för öl.. och kallas Bisse.

21. Ibland känns det som jag skulle misslyckas med allt.

22. Jag är dödsallergisk för hasselnötter.

23. Jag Hatar köttbullar.

24. Jag får ont i magen av kaffe, men brukar strunta i det och dricka det ändå.

25. Jag gillar doften av bensin.

26.  Jag har haft det sämsta självförtroendet någonsin men byggt upp det så att det nuförtiden är väldigt svårt att rubba mig.

27. Jag stör mig lätt på mänskors näsor.

28. När jag var liten så ville jag dansa balett (som största delen av småflickorna) och jag är fortfarande bitter för att jag inte fick börja det, nu är det lite för sent för det.

29. Jag har faktiskt redan klart för mig vad mina barn kommer att heta.

/sofia

2 kommentarer:

  1. Hur fick du bättre självförtroende? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Genom att jag slutade bry mig så mycket om vad andra tyckte och tänkte mer på mig själv och mina egna åsikter. När någon sa t.ex. något elakt så lät jag det inte såra mig för jag tänkte det på det sättet att denna person bara är avundsjuk eller liknande. Jag började tänka positivt på allt och småningom så lärde man sig att på riktigt inte bry sig om vad andra tyckte. Jag vågade t.ex. klä mig i de kläder jag själv gillade och jag vågade säga min åsikt.
      Det är svårt att förklara, men den saken som gjorde mest var att jag slutade bry mig om vad andra tyckte. :)

      Radera