26 oktober 2012

fredagen den 26 oktober

Då har det igen gått en vecka förbi som i blåsten. På vägen hem från skolan gick jag via gymmet för att dra ett snabbt pass innan jag fortsatte hem för att åka med Sandra till frissan. Från att i en evighet haft långt hår så klippte hon nu till axellängd och jag beundrar henne lite för jag själv skulle troligen aldrig våga göra stora förändringar i mitt hår fastän jag alldeles för ofta skulle ha lust att pröva något nytt. Mamma plockade då upp oss från frissan och vi åkte vidare till Sello för att shoppa, främst vinterskor var iden. Till slut hittade jag också ett par jag faktiskt gillar, fastän de är lite annorlunda och sådana jag ofta inte ens slösar en blick på. Kollade också på Dr.Martens som var super fina, men fastän jag gillar dem helt massor så passar de inte riktigt in i min klädstil. En basic tröja, ett par mappar och nät-strumpbyxor för min Halloween-costume hängde också med hem.
Närmare kvällen blev det en skön familjemiddag med supergod lax-sallad och ciabatta. Unnade också mig själv ett par för många supergoda semlor men ibland får man äta lite godare. Resten av veckoslutet kommer jag att för största delen spendera hemma, har lust med att bara ta det lugnt i ett veckoslut. Nu fortsätter fredag kvällen men tv tittande med föräldrarna, just nu rullar Heikki&Mikko show på och dör smått inombords, tydligen kan finländare ibland vara helt kul.
Marinblå (inte svart som den ser ut på bild) från H&M
Rieker boots från Nilson Shoes. Typ världens skönaste efter Uggs

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar