11 november 2012

Söndagstankar

Vart är min energi, det är som den skulle ha runnit slut. Det är nog helt förståndligt med tanke på hur dåligt jag sovit i natt, gick och sova kring 2:00 och vaknade med en timmes mellanrum till att mitt öra orsakade värk i hela mitt huvud. Har lyckats skaffa mig en öroninflammation vilket jag inte är så väldigt glad över. I och för sig så medför det också något positivt då antibiotika sköter min hy till helt perfekt skick men det är antibiotikakur vilket alltid är lite jobbigt. Har då hela dagen gått runt i pyjamas, official sunday outfit nuförtiden.

Jag borde för tillfället sitta och plugga, vilket jag borde ha gjort hela veckoslutet, men som jag bara inte kan hitta motivationen till. På senaste tiden har det varit ganska svårt att hitta motivation alls åt skolan och pluggande. Eller till något överhuvudtaget som också märkts här på bloggen med min usla bloggning och mina ännu sämre inlägg. Nå skolmotivation borde jag hitta tillbaka snart igen då jag nu efter besöket hos studiehandledaren på fredag har ganska klart för mig vad jag tänker skriva i studenten och vart jag vill söka efter gymnasiet, vad jag blir utbilda mig till samt vad som krävs av mig för att nå allt det. Lite tidigt är det kanske att veta allt det där men gillar inte att allting bestäms i sista minuten, märks också med det att jag redan hittat min gammeldansklänning och stressar över ett danspar medan tvåorna ännu inte ens har börjat öva på sin gammeldans. Ibland undrar jag själv också vad det är för fel med mig!
Mina sommarplaner står också väldigt öppna fortfarande fast jag vet exakt vad jag vill, ingenting tycks bara bli ordnat och just med ordnandet börjar det småningom bli bråttom med. Ehh stresshelvete.
Har jätte lust med att åka och träna, efter att jag mådde så bra efter gårdagens träning, men på grund av mitt öra är det ett stort frågetecken. Det är nämligen inte bra att träna med öroninflammation då det samlas tryck i örat, fastän det bara skulle vara muskelträning. Har också alldeles för mycket läxor kvar som jag  faktiskt hellre skulle kasta ut genom fönstret och bara lägga mig under täcket och fortsätta min oth maraton som pågått hela helgen. I morgon är det sista hela veckan före provveckan och seriöst borde jag intressera mig mer av böckerna, om detta fortsätter kommer mina prov mest troligen gå upp åt skogen. Nå nästa veckoslut kommer också vara ett hemma veckoslut så får se om jag får psykat mig tillräckligt till att öppna kemi och franska böcker.

Till slut önskar jag här en glad farsdag åt alla pappor!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar