3 november 2012

Dagen på Telakka

Då har jag spenderat en hel dag med mina jobbkompisar och resten av folket som hör till samma kedja. Har lyssnat på alldeles för mycket prat, ätit supergott stående salladsbord och lyssnat på alldeles för många torra skämt om S-market och jobbandet i en butik. Sedan blev det en liten lördagspromenad från Telakka där festen var, till bulevarden med Jenny och därifrån hem. Efter att ha gått en hel dag med högklackade så har jag nu blåsor på mina fotbotten och gående är inget som känns så värst trevligt.
När jag kom hem så åkte jag, oberoende av mina blåsor, ännu en halv kilometer till Max där Vickys födelsedag firades och fastän gåendet var ett helvete och försökte sitta så mycket som möjligt så var det jätte trevligt! Detta veckoslut har det då varit helt tillräckligt med födelsedagsfirande och fester vilka nog alla varit riktigt trevliga, nöjd är jag!
Sitter nu hemma i världens skönaste fåtölj med datorn i famnen och äter matrester efter gästerna som mamma och pappa hade i kväll. Allting är helt tyst när alla sover och det är som om hela universum skulle vara tyst för att  låta mig tänka ifred.. fan så poetisk jag låter.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar