26 november 2012

Nike Pegasos

Hei på er! 3/7 prov jag har denna provvecka är nu avklarade. Engelskan idag på morgonen gick bättre än jag hade förväntat mig med tanke på hur löjligt lite jag egentligen läste, men fortfarande helt skit. Sen var det bara en förberedande inför franskan som jag blev väldigt besviken på eftersom jag skulle ha velat ha en ordentlig genomgång av hela provområdet ... istället satt vi på datorn och gjorde övningar på nätet vilket jag aldrig får något utav. På de 2h fritid mellan dessa "aktiviteter" (det där lät väldigt lustigt men whatevs) satt jag med Ida, Ida och Anna på Deli nere i centrum och slösade vår tid med att äta maräng.
Hade faktiskt tänkt ha en mellandag från träningen idag men efter att jag pluggat igenom franskan ett varv så hade jag så mycket spring i benen så jag drog ut på en lenkki, som slutligen blev mycket längre än jag hade planerat. Nå genom svettig, nöjd, trött och faktiskt avslappnad hoppade jag i dushen och nu kan man inte säga annat än "feels good". Nu ett varv franska på nytt och memorerande av de tusentals ljusröda post-it lapparna med detaljer jag inte handskar, som ligger runtom i min säng förrän jag slipper och sova.

/sofia

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad för du mera specifikt på olika dagar pch träningar, hur delar du upp allt och vad för rörelser/muskler gör du och hur? :) och hurdan uppvärmning brukar du köra?

    SvaraRadera
  2. Brukar dela in så att jag tränar armar/axlar/övre rygg på en dag, magen/ hela ryggen en annan och fötterna/ rumpan en tredje dag. Sen försöker jag slänga in typ 2 aerobiska träningar i veckan men har varit lite lat med det på senaste tiden. Brukar cykla till gymmet så de brukar räcka ganska bra som uppvärmning men de dagarna jag kommer rakt från skolan eller får skjuts så cyklar jag i typ 10min eller kör mountainclimber, mina uppvärmningar är int alls så ordentliga som dom borde vara, man borde göra mycke längre. Orkar inte nu ta upp alla rörelser jag kör och hur för det skulle bli så långt. Kan göra ett skiljt inlägg om det här någon dag ! Hoppas du fick svar på ens något av det du frågade ! :D

    SvaraRadera