19 november 2012

Le 19 novembre

Nu är november alldeles snart slut och i varje fall ännu så får vi inte uppleva någon snö på marken. Fick idag den där riktigt ordentliga jul längtan, allt pynt, julsånger och drivor med snö. Det jag nu mest saknar är snön som skulle göra det lite ljusare ute, får nu se, hoppeligen får vi inte i Finland fira en grön jul igen som vi nu ett par jular i rad har gjort.
Kom just hem från gymmet och det enda jag har kvar att göra idag är att fortsätta på min filmanalys, lite repetition av kemi och sedan mejlande till Frankrike. Läxmängden minskade märkvärdigt nu inför provveckan denna vecka, helt skönt så behöver jag inte sitta uppe till långt in på  natten med mina skolböcker... man får väll nog skylla sig själv när man bestämmer sig för att läsa 39 kurser.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar