26 juni 2013

Tour Eiffer at night

Tredje sista dagen är som sagt "pulkassa". Drog på en sovmorgon idag och det kändes otroligt skönt att vakna i lugn och ro kring 11 istället för att redan 9 tiden vara "up and going" som jag under resten av resan varje dag gjort. Kring 15:00 åkte jag in till Paris för att först göra ett snabbt besök i abercrombie&fitch varefter jag ställde mig i kön utanför Louvren för att gå på kvällsvisningen. Gick runt så länge jag orkade tills jag slutligen tröttnade på det eviga gående och de tusen trappor. Gillar att kolla på konst men det var som det aldrig skulle ta slut. I varje fall fanns det en massa fint från olika århundraden att kolla på. Kvällen slutade med sushimiddag ensam varefter jag satt ute nära Eiffeltornet med en skål glass och väntade på att ljusen uppe i Eiffeltornet skulle tändas. När jag äntligen sett det så sprang jag snabbt iväg mot metron och efter 3 metrobyten och en halvtimmes tågresa så var jag äntligen efter vad som kändes som en halv evighet hemma i Lagny igen.
Har nu först mot slutet av resan börjat samla störande uppmärksamhet på mig men idag var det nog höjden. Minns inte när jag senast skulle ha blivit så förbannad på en kille. Efter att otaliga gånger ha bestämt tackat nej till kaffe och öl och slagit bort hans hand från mina axlar så hade jag bara slutligen lust att slå honom. Jag är våldsam ytterst sällan. Nå inge slående blev det utan blev nu sedan slutligen av med honom efter att bittert ha slängt ett goodbye i hans ansikte och sprungit bort.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar