13 juni 2013

They say dreams come true, I really hope so


Förde lillflickan till daycare på morgonen vilket betydde att jag skulle vakna upp 7:30 då föräldrarna åkte iväg och började härja med den alltid energiska lilltjejen. Har då  också bytt blöja för första gången i mitt liv denna morgon.
 Tåg-strejken började här idag vilket betydde att jag måste åka in till Paris 3h före min franska-lektion skulle börja. Eftersom det går ett tåg i timmen betyder det att det trängs alldeles himla mycket folk in så fick då stå hela den 30minuter långa tågresan in till Paris som sillar i burk. Skön start på morgonen liksom. Hade i varje fall ordentligt med tid att shoppa före lektionen då jag var så pass i tid.
När en bredaxlad australienare med krulligt kort hår och några dagarns skäggstubb kom in genom dörren till lektionen så höll jag på att tappa hakan. Visade sig sedan att han var lite väl gammal för mig så jag fick snabbt spola den dagdrömmen. Efteråt blev det drinks på en närliggande bar då en av de studerande åker iväg till sitt hemland.
För tillfället ligger jag hemma och myser i min Universite Paris huppar och resten av kvällen kommer spenderas här planerandes de följande veckorna.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar