12 juni 2013

Please let me live here forever


Gårdagens franskalektion gick mycket bättre än lektionen dagen innan och börjar faktiskt gilla det. Efteråt hängde jag med ett par från klassen till en park som ligger nära skolan där det sedan blev lite afternoon drinking. Där satt vi då en från portugal, en från litauen, en från ryssland och sedan jag och drack cider och öl. Ett par timmar senare började jag rulla hemåt och stannade på vägen för lite sushi. Kände mig stolt efter att ha klarat mig på restaurang med franska!
Hade planerat på att idag bara stanna här i Lagny där vi bor men drog ändå på dagen in till Paris och var en sväng i Place d'Italie och shoppade varefter jag tog metron till Bastille och fortsatte min shopping där. Kring 17:00 träffade jag en ny bekant och vi drog på middag på ett japanskt ställe nära operan. Första gången jag blivit bjuden på middag. Hahah vart man än vänder sig här kan man spotta någon snygging, alldeles sjukt men me like. Kanske jag blir bjuden på fler middagar också.... Bjuder på lite bilder tagna idag.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar