10 juni 2013

If you snooze you loose


Sneak-peak på den mysiga takvånignen jag bor i

Eftersom resten av min lånefamilj åker till jobbet varje morgon tidigt på morgonen så har jag lägenheten alldeles för mig själv alla dagar, då jag är här så klart.
Där 11 tiden började jag dra mig mot tågstationen för att ta tåg och metro till skolan för första franskalektionen. Det var en ganska stor shock denna första lektion. Visade sig att hela undervisningen skedde bara på franska, inte alls på engelska, och det var en massa konversationer man hela tiden skulle vara med i. Alla i min grupp är tillochmed vuxna och talar redan flytande franska till skillnad från mig. I finland borde man faktiskt lära mer ut hur man talar än grammatiken!
Efter att min skola slutade 16:30 så stannade jag kvar i Paris centrum och gick runt och kollade på staden och köpte första köpen här. Lite strul först med att hitta rätt metro-linjer men fixade det slutligen. En fantastisk första dag ensam och allting gick alldeles flytande. På kvällen drog jag ännu på en powerwalk längs stranden av Seine. Nu är det lite läxor som väntar förrän jag hoppar i sängs inför en ny spennande stad!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar