4 april 2013

thursday

Jag själv räknas till en av de patetiska finländare som genast när solen på våren dyker upp sätter sig i solen och solar. Kom hem från skolan kring 12 och satt mig då ute och njöt av solen som sken från en molnfri himmel i några timmar, och lyckades faktiskt få ett par fräknar på näsan. Varmt och skönt var det att sitta där, överlag har det varit ett varma par dagar och idag vågade jag även dra på mig läderjackan då jag drog till skolan. På tal om fräknar så tycks det dyka upp av dem överallt på mitt ansikte under sommaren, och har då även på läpparna!
Det smakade inte riktigt med att läsa fyssa igår så min dag bestod till största delen av att sporta. Efter skolan blev det en 45min lenkki i solskenet och senare på kvällen drog jag ännu till gymmet för att träna armarna lite. Slutligen läste jag nog sen ett par timmar liggandes på rygg i mitt golv och fyssaprovet idag gick otroligt bra, eller we'll see när vi får ut resultaten. Btw har jag varje provvecka något jag frossar i mig, denna provvecka har det varit avocadon med peppar och chili på. Så gott! Samt så har jag ätit alldeles för mycket av hembakade karelska piråger.
Dagens planer är att få tränat lite och också läsa på lite engelska ord inför i morgon. Bjuder på en bild från förra lördagen eftersom bilderna för tillfället är lite slut.
Fölåt Anna, ja bara måste! 

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar