21 december 2012

Sommarplaner

Då är flygbiljetterna köpta och planerna för sommaren bestämda. Efter att i ett antal veckor hållit på och mejlat till Frankrike så är planerna nu äntligen så pass klara att jag tänker berätta dem för er här på bloggen.
Som jag tidigare nämnt lite i förbigående, så har jag en 3 år gammal småkusin som bor i Frankrike. När vi träffade familjen på sommaren här i Finland så undrade de om inte jag skulle vara intresserad att på sommaren komma och bo hos dem och bekanta mig lite med Paris. Jag hoppade ju av iver av bara tanken för det är inte så att man så där bara får chansen att gratis bo i Paris.
Åker då en vecka efter att skolan slutar, den 8.6 och kommer tillbaka till Finland efter en månad den 6.7. Som sagt så bor jag hos min småkusin ca. 1h metroresa från Paris centrum. I Frankrike är det inte sommarlov då utan först senare närmare hösten, så föräldrarna är på jobb under dagarna och jag kommer hjälpa till med att söka lilla tjejen från dagis och gå och handla mat och liknande.
Jag kommer också gå 2 veckor i en språkskola på franska. Där går jag 3 dagar i veckan och kan på samma gång skaffa vänner och också stärka min franska. Franskan kommer dock att förstärkas ganska bra under hela resan. Samtidigt får jag bekanta mig med den franska kulturen och med att röra mig i Paris. Som mamma sa, så får se hur svårt jag kommer ha att återvända hem då jag troligen blir helt kär i staden.

/sofia

4 kommentarer:

  1. Fan du missar just deras självständighetsdag!! De e heeelt sjukt i Paris då!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo ja sku ha villa bli dit så att ja sku ha upplevt de men fick int :/ nå ja ha sån flygbiljett hemåt som går att byta ti nån annan att om ja vill stanna längre... :P

      Radera
    2. Naajs:) vi få nångång fa iställe å fira independesday där ;)

      Radera
    3. joo ja tycker också att vi borde göra de ;)

      Radera