15 december 2012

Julkonvent

Efter skolan åkte vi med tjejerna via matbutiken hem till mig. Här blev det sedan duschande, sovande, lagande av mat, skrattande, sminkande och förfestande förrän vi, utklädda till 2 ishockeyspelare ett påtänt ljus och en tomte, blev upphämtade och åkte till konventen i Villa Junghans. Jämfört med mina förväntningar på kvällen, som av någon orsak låg väldigt lågt, var det en väldigt lyckad kväll. Under kvällen blev det en massa lekar och dansande och det var jätte trevligt då alla talade med varann som man skulle ha känt varann alltid. Därifrån fortsatte vi vidare till Bamse där det blev efterfest och nattmat. Klockan hade hunnit bli 2:00 då jag äntligen började beställa taxi vilket visade sig vara svårare än jag trott pga. rusning i grankullaområdet. Slutligen fick vi då en taxi efter lite väntande och åkte hem där jag och Anna satt uppe till klockan 3 och åt morgonmål på vårt köksgolv. Slutligen blev det alltså då så att alla 3 tjejer stannade här övernatten och nu har alla just åkt iväg. Det tog sin stund att städa mitt rum som var alldeles proppfullt med madrasser, täcken, väskor, drickor och kläder samt mitt klädskåp som flickorna lyckades få i ganska hemskt skick. 
Nu duschen och sedan vidare på lätkämatch och fest igen denna kväll. Bjuder på lite bilder på gårdagen från kameran och telefonen. Ha det så bra!
Någo gulligt jag hittade på min telefon på morgonen..
/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar