19 december 2012

Gammeldans 2013

Orsaken till att jag inte bloggat nu på ett par dagar är att vår netti varit ur funktion. Eftersom detta inte är den första gången som Sonera har problem så håller jag på och bli riktigt störd. Har suttit hemma och haft otroligt tråkigt, man märker lite hur livet skulle vara utan internet. Ni får då nu höra lite om de senaste dagarna.
På söndagen firade jag med familjen julafton så här en vecka i förväg. Åt då julmiddag med lådor, gravlax, rom och allt det där vanliga samt så öppnade vi de få presenterna vi fått av nära o kära inom släkten. Eftersom vi på julaftonen befinner oss i Thailand och firar en lite annorlunda jul där så bestämde vi oss för att fira den här i Finland före vi åker på ett traditionellt sätt.
Annars har det inte hänt så mycket spännande under de senaste dagarna. För det mesta skola, träning och jobb, alltså det ganska vanliga.
Det som för mig själv också kommer som en liten överraskning är att jag ska dansa gammeldansen detta år. Fick på veckoslutet en förfrågan om jag skulle kunna tänka mig dansa redan nu då 95:orna har för få tjejer och svarade då jakande. Har faktiskt ingenting emot att dansa redan nu och få se om jag dansar eller inte dansar två år i rad. För tillfället ser det i varje fall ut som om denna gång skulle räcka alldeles bra.
Har två träningar nu bakom mig och nu efter den andra så känns det inte mer så omöjligt. Första träningen gick för min del ut på att shockerat titta på när andra dansade i himla fart och sedan själv försöka, klara av två steg och sedan fara åt fel håll. Man märker att jag aldrig förr dansat något, utom poledance som man inte har så mycket hjälp av i detta skede. Nå så småningom börjar det flyta enklare.
För det första fick jag då en jävla panik då jag hade förväntat mig att ha ännu lång tid på att  hitta en gammeldansklänning. Tänker kolla nu på resan om jag skulle stöta på någon, om inte annat så blir det att snabbt beställa från nätet. När jag igår ringde till min "vakiokampaaja" för att reservera frissa och sminktid så fanns det som tur kvar en tid på freda morgon, torsdagen för sin del var alldeles fullbokad då en stor del av skolorna redan då har gammeldans. Man märker att jag är lite sent i farten.

Inget annat intressant att berätta. 2 dagar kvar tills jag åker iväg och är sjukt taggad!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar