13 december 2012

Livet i snöstormen

Vilken dag. Första gången jag denna period upplevde min super långa torsdag, 8:15-16:00, och det var inte något kul. Kändes som den aldrig skulle ta slut. Överlag känns det hemskt att gå till skolan i mörker på morgonen och då när skoldagen slutar är det mörkt igen, inte underligt att det förekommer höstdepression i vårt samhälle. När klockan då äntligen slog 16:00 fick vi med Mia stå och putsa bilen i en evighet då den nästan var begravd under snön. Det har ju varit värsta snöstormen idag och vad jag hört ska liknande väder fortsätta i närmare 2 veckor framöver, kan det vara sant? Snart kommer inte bara Mias lilla bil vara begravd i snö, utan hela Finland. Sedan blev det att springa och köra runt ett par ärenden med Mia och Tim förrän Mia sedan kastade hem mig.
Har nu på kvällen faktiskt städat mitt rum, länge sen sist men det var lite ett måsta då 2 tjejer i morgon tänker campa på mitt golv. Nå efter att vi 4 tjejer, Idagånger2, Anna och jag i morgon tänker laga oss här samt efter att hälften sovit över så kommer mitt rum troligen vara lika råddigt som det var idag om inte värre. Som träning blev det lenkki i uppförsbacke på löpbandet, typ min nya älskling, och en ben-träning. Nu ännu läsning av psykka och sedan tänker jag lägga mig under täcket och läsa fifty shades of Grey tills jag somnar. gonatt!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar