24 mars 2013

Drick den!

Efter skolan på fredagen blev det en visit i matbutiken med Ida för att köpa allting vi behövde för middagen. Kände oss som mammor i butiken när vi gick runt rullande på en butikskärra. Sen spenderade vi hela eftermiddagen hos oss, Ida, Carla och jag. Lagade supergod sallad med både grynost, nötter och melon samt fixade oss inför kvällen. Åkte sen via Grani på snabb förfestning vidare till stan och Kaivon. Fick stå ute och frysa och trängas i kön in i ca.1,5h och kom typ passligt in för att just se MangeMakers börja spela. Anna dök också upp vid något tillfälle av kvällen och gjorde oss sällskap. Träffat en massa bekanta, drinkar, tappat bort hälften av gänget och reivat loss på dansgolvet... det är vad min kväll bestod av. Kom hem med taxin där kring 4, sov i kanske 2h och steg upp i ett inte så bra skick för att åka iväg till jobbet klockan 8. Första och sista gången jag sticker ut och festar dagen innan en jobbdag, förstår inte hur jag klarade mig igenom hela jobbturen. Resten av dagen gick sedan åt till att ligga hemma i ett tomt och mörkt hus, äta, sova och sova lite till. Söndag idag och alldeles massa att göra då jag också har det första provet att läsa till, historia jess. Projekt och matematik uppgifter är vad min dag kommer bestå av. Tänker göra en visit till gymmet då jag inte tränat riktigt alls senaste veckan, får lite annat att tänka på bland skolkaoset här hemma.

Andra tycker det är gulligt med små påskhäxor som springer runt från dörr till dörr. Det är inte rikigt vad jag tycker. Är mest bara störd på dem så jag och pappa sitter och gömmer oss med gardinerna nerdragna för att inte behöva öppna dörren åt någon. Ibland känner jag mig rätt hemsk.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar