20 februari 2013

Winter sports

Dagen började med att mami, Sandra och jag hoppade in i bilen och åkte iväg mot Messiläs massiva berg.. rättare sagt en liten kulle, för att få åka slalom ens en gång det här året. Där trivdes vi då halva dagen i färd med att åka skidor och jag själv på min snowboard. Jag har själv på senaste tiden börjat fundera på att det kanske skulle vara helt klokt att jag skulle sätta på mig en hjälp, för fastän jag inte håller på och hoppar med snowboarden eller spenderar löjligt mycket tid på streetin så åker jag relativt hårt. Tillräckligt hårt för att om jag skulle falla så skulle jag kunna stöta mig ordentligt. Fick idag också värsta hjärtattacken då ena kanten tog i lite för hårt i farten.
Väl hemma igen så skrev jag äntligen klart min modda essää och ärligt sagt tror jag att jag aldrig förr skrivit en sämre, men orkar bara inte göra den om. Kände ännu här på kvällen ett sug för att träna så gick iväg till gymmet där det blev en 30min intervaller i uppförsbacke på springmatta, hoppserier och långa tänjningar. Länge sedan jag senast tänjt, det märktes, och har så saknat känslan att vara vig. Kan inte för tillfället typ böja mig ner för att sätta skorna på mig utan att måsta böja på mina knän vilket stör mig otroligt mycket. Så tänker nu igen börja jobba på min vighet, orkar alltid upprätthålla en den en tid förrän jag igen börjar slappa med stretchandet.
Nu efter en sportig dag tänker jag lägga mig under täcket och kolla på nyaste episoden av Hart of Dixie  samt unna mig lite av mammas supergoda spenatplättar. I morgon fortsätter livet i backen, dock i lite andra sysslor. Ha det så bra!

/sofia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar