24 februari 2013

11:51

Godmorgon på er alla! Söndag idag och sista dagen på sportlovet. Kan inte, eller vill inte, förstå att det redan var slut och att jag i morgon måste kila tillbaka till skolan för att sitta dag in och dag ut på timmar. Jag hade i varje fall ett super bra slut på mitt sportlov. Efter en lång och hetsig dag på jobbet, så  jävla mycket folk, så åkte jag och Mia till henne för att laga oss och smutta lite på cider före vi drog vidare till Moms. Det där med att smutta lite på cider blev till 3 på en halvtimme och kände mig smått runt under fötterna när vi äntligen slapp fram. Vi var då på middag med alla S-market arbetare på Moms och det var god mat och dryck "firman piikkiin" tottakai! Själv hade jag en cokis kväll men roligt hade jag ändå med mina småfulla vänner samt en stand-up show. Där kring midnatt rullade Mia, Väinö och jag iväg hem med skjuts och jag undrar vad fan jag riktigt höll på med här hemma då klockan var halv 2 när jag slutligen lade mig?
Var för mig själv detta veckoslut igen, medan resten av familjen befinner sig i Hangö. På senaste tiden känns det som om jag skulle ha spenderat hur många som helst veckoslut här hemma. Stör mig gör det inte, känns superskönt då jag kan komma och gå hur jag vill, hålla hur mycket ljud jag vill och överlag planera mina dagar enligt min egen tidtabell.
Idag blir det kaffe med Anna och sedan tänker jag vara duktig flicka och försöka läsa lite fysik. Ha det så bra och njut av sista dagen på lovet!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar