16 februari 2013

Gammeldans 2013

Då var det slut. Tiden gick så himla fort sen vi började öva och det är lite sorligt att det redan är över. Gårdagen började då med att sitta i frissan klockan 9 och få håret och sminkningen lagad. Sedan åkte jag med skjuts via jobbet och visade upp mig för mina jobbkompisar och vidare till skolan. Den andra uppvisningen på kvällen gick mycket bättre än den vi hade på dagen för skolan. Första gången var man inte riktigt van vid att dansa med klänningen på och med tanke på hur spänd jag var så var det inte alls underligt att jag i typ varje dans lyckades med att göra något fel. Alkoholen som vi drack mellan danserna då vi var hos Marre och äta kan nog också ha gjort sin del i att det kändes som det skulle ha gått bättre. Uppvisningen slutade då vår elevdans där alla drog alldeles för fullt, en sista gång liksom.
Sen blev det snabbt hem i dushen före alla igen samlades i nya paviljongen för efterfest. En riktigt lyckad kväll med 3 rätters middag, mycket dans på både golv och bord, en massa alkohol och bra musik samt prat och pussar. Gårdagen var nog en av de bästa dagarna i mitt liv och nu har man fina nya minnen!

/sofia

2 kommentarer: