4 september 2013

Champions believe in themselves, even when no one else does

Ska alldeles just sticka iväg på träningar men tänkte hinna för en gång skull slänga in ett inlägg här på bloggen. Ursäktar denna jävla bloggtorka. Försöker hitta tillbaka min motivation så att jag skulle slänga in ett par inlägg bland min hetsiga vardag. Det var bara måndag då jag redan insåg att jag skulle hata denna vecka, antingen sena träningar eller jobb varenda dag så att ta det lugnt skulle varje dag bli till efter 10 på kvällen. Igår, på tisdagen alltså, var det dagsverk som gällde... som för mig bestod av att sova länge, träna övrekroppen på gym och kvällstur på jobbet. Eftersom så många åkt iväg till Lappland som en kurs med skolan så känns alla timmar alldeles tomma, överlag känns det jätte tyst i skolan. Var idag efter skolan en snabb sväng via Sello och träffade Vicky på en kaffe, tjejen går i skola i stan så ser henne nuförtiden typ aldrig.
Överlag har jag inte så mycket att berätta utom att jag efter allt program jag ordnat för mig känner mig alldeles dödstrött om dagarna, dock orkar jag nog dra iväg på träningar hur lätt som helst. Har hela dagen gått runt och funderat att på kvällen kommer jag äntligen ha möjlighet att släppa ut all irritation och stress med att härja runt lite med boxningshandskar. Känslan av att ha en hobby vars träningar man riktigt väntar på!
För tillfället, eller noggrannare sagt för denna dagen, består min stress av framtidsplaner. Satt på fysiktimmen och fick värsta panikattacken då jag insåg att jag seriöst inte riktigt har hjärna för lång fysik och matematik... hur jag än försöker så tycks det inte flyta riktigt så bra som det borde för att jag någonsin skulle kunna nå upp till min dröm att bli vare sig arkitekt eller byggnadsingenjör. Så där satt jag nu i skolan hela dagen och grubblade om jag kanske borde byta mål för mitt liv eller inte? Skönt att slippa och reda ut detta med svett och muskelvärk där jag får tömt min hjärna av exakt allting för en timme. Ha det så bra! Lovar att det i framtiden dyker upp inlägg oftare... denna gången håller jag mitt löfte!

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar