13 augusti 2013

Höstdepressionen är sakta men säkert på väg

Då har man första skoldagen bakom sig som för största delen gick åt till att lyssna på en massa prat. Känns overkligt att höstterminen börjar nu redan, att sommaren gick så snabbt. Mycket har man fått njuta och en riktigt skön och varm sommar har det varit men nu är det vardagen som kallar. Tidiga väckningar, läxor, provveckor, skola kombinerat med jobb... det är inget jag saknat sådär väldigt mycket. I och för sig gillar jag att gå i skola. Träffa vänner varje dag, lära mig intressanta saker, samhörigheten och de dagliga rutinerna som den medför. Rutinerna är faktiskt det jag saknat mest under sommaren! Efter att ha lagat lunch hemma så åkte jag iväg till gymmet för att träna arm/rygg/mage och efter ett par timmars slöande hemma drog jag ännu ut på en halvt effektiv powerwalk med Anna. Konstigt nog känns den nu i mina lår.. Nu och sova för i morgon väntar en fysiktimme genast på morgonen och efter skolan blir det att kila ner till jobbet för att sitta och le på kassan än en dag.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar